ختم طرح قرآنی شهید سلیمانی چه زیبا در کنار مضجع شریف احمد بن موسی رقم خورد

چهارشنبه هشتم تیرماه، تالار ولایت آستان ملکوتی شاه چراغ، میزبان رهپویان طرح قرآنی شهید سلیمانی بود.
طرح قرآنی شهید سلیمانی که طرح تخصصی تربیت معلم القرآن بود در مدت 9 ماه، در غالب 40 واحد در دروس بنیان معلم القرآن، مهد و پیش دبستانی مهدالرضا، تفسیر، اخلاق، توحید ربوبی، انسان شناسی، تجوید، روخوانی و روان خوانی و صوت و لحن به عاشقان تدریس کلام وحیانی قرآن تعلیم و آنان را مهیای پوشیدن خلعت معلم القرآنی نمود.
اختتامیه این طرح با حضور حضرت آیت الله دکتر کلانتری، عضو مجلس خبرگان و جناب آقای موسوی ریاست دارالقرآن اداره کل سازمان تبلیغات و جناب آقای اسلامی مدیرعامل اتحادیه تشکلات قرآنی استان و جمعی از مردم عزیز و قرآن دوست از اقصاء و نقاط استان فارس، در حرم ملک پاسبان شاه چراغ برگزار شد.
این جشنواره نورانی با تلاوت آیات روح بخش قرآن توسط جناب آقای سید جواد هاشم زاده از قراء کشوری آغاز گردید سپس جناب آقای سعید حسن شاهی مدیر قرآنکده نور موعود (عج) طی سخنانی مقدم حضار محترم را گرامی داشته و سه عنصر فعالیت مجاهدانه، خالصانه و عالمانه را از آموزه های مهم مکتب شهید سلیمانی دانسته و این عناصر را در پیشبرد اهداف معلم القرآن ها بایسته دانستند.
سپس جناب آقای موسوی نیز طی سخنانی اصلاح نفس را راه اصلاح جامعه اسلامی دانستند و بر ضرورت اصلاح نفس معلم القرآن ها پیش از اصلاح نفوس دیگران تأکید فرمودند.
و در انتها حضرت آیت الله دکتر کلانتری نیز در سخنرانی خویش، ویژگی های یک معلم القرآن حقیقی را برای حضار برشمردند و مربی شدن را حاصل مربا شدن دانستند که گویای این مسئله است که مربی حقیقی کسیست که خود قبل از متربیان تربیت یافته مکتب حقه قرآن و عترت شده باشد.
در پایان جلسه نیز یک دسته گل به همراه یک بسته تبرکی از سمت حرم مطهر شاه چراغ و مدرک رسمی معلم القرآن، به قبول شدگان این طرح نورانی اهداء گردید.​

​​​​​

منبع: قرآنکده نور موعود (عج)

اخبار