کلاس اخلاق در قاب خلاصه، نویسنده: قرآن آموز زهرا روستا از قرآنکده حضرت ابوالفضل علیه السلام، موضوع: شرایط مکان نمازگزار و اسرار ملکوتی آن

بسم الله الرحمن الرحیم
فصل۴
شرایط مکان نمازگزار
۱-مباح باشد یعنی غصبی نباشد
۲-محل سجده نمازگزار پاک باشد
بهترین مکان برای نماز خواندن مسجد است زیرا خداوند نظر ویژه به این مکان مقدس دارد .
در چهار مکان از مکان های مذهبی در هنگام سفر مسافر میتواند نماز خود را کامل بخواند این چهار مکان حکم وطن را دارد ۱- مسجد الحرام ۲- مسجد النبی (ص) ۳-مسجد کوفه ۴- حرم امام حسین (ع) .
از حضرت محمد (ص) نقل شده است: که ایشان فرموده اند نماز خواندن انسان به جماعت در مسجد بهتر است از نمازی که چهل سال در منزل خوانده شود .
همان گونه که ائمه اطهار (ع) وامامان معصوم (ع) با خدای خویش مناجات می کردند مثلا مناجات امام حسین (ع) در کنار خانه خدا که دست بر خانه خدا میزد و می گفت خدایا بندۀ کوچکت آمده در خانه ات وهمچنین در دعای کمیل ماهم باید در مقابل خداوند اظهار عجز وناتوانی کنیم تا ببینیم که اسم مارا کجا ثبت می کنند .
حال اگر شیرینیه عبادت را چشیده باشیم به ما اذن دخول می دهند بدون اذن دخول نباید وارده اماکنه مقدس شویم نشانه ای که اهل بیت مارا پذیرفته اند این است که اشک های ما جاری شود واما اگر شیرینیه عبادت را نتوانیم بچشیم راه آن توبه است. باید بدانیم چه کاره اشتباهی و گناهی انجام داده ایم . در این دنیا مصیبت هایی به انسان وارد میشود مثل از دست دادن اموال و یا فوت افراد خانواده یا اقوام . اما باید مواظب باشیم مصیبت در دین نداشته باشیم ودر پایان اگر قلب ما آماده نباشد و کار های ما برای ریا باشد هیچ کدام از عبادت های ما قبول نمیشود .

منبع: قرآنکده نور موعود (عج)

اخبار